رژیم فستینگ برای لاغری

۱ بازديد
همانطور که در ابتدای مقاله هم گفته شد رژیم فستینگ یکی از رژیم های غذایی محبوب برای کاهش وزن و لاغری است. در بسیاری از مقالات کاهش وزن احتمالا نام رژیم غذایی فستینگ را بتوانید پیدا کنید. رژیم فستینگ با محدود کردن کالری دریافتی شما به مرور سبب کاهش وزن شما میگردد. در رژیم فستینگ در طی روزهایی که به روزه داری مشغول هستید، بدن شما کربوهیدراتی دریافت نخواهد کرد و از این رو بدن مجبور است برای تولید انرژی دست به دامن چربی ها شود. در نتیجه به مرور زمان چربی های بدن تجزیه شده و برای تولید انرژی در دسترس بدن قرار میگیرند.
مزیت دیگر رژیم فستینگ برای لاغری این است که در روزها یا ساعت های استراحت یا غیر فست میتوانید مقدار غذای بیشتری نسبت به یک رژیم لاغری با نقصان کالری مصرف کنید. به طور کلی محدودیت دریافت کالری در رژیم فستینگ نسبت به سایر رژیم های غذایی کمتر است.
مزیت دیگر برنامه رژیم غذایی فستینگ برای لاغری افزایش حساسیت سلول های بدن نسبت به انسولین است. از آنجایی که مقاومت به انسولین یکی از دلایل چاقی شکمی است، این افزایش حساسیت به انسولین باعث میشود که شما در ناحیه شکم و پهلو لاغری بیشتری را تجربه کنید.
تحریک میتوکندری ها برای تولید انرژی و به دنبال آن افزایش متابولیسم بدن از دیگر مزایای رژیم غذایی فستینگ برای لاغری هستند. این مسئله باعث میشود که دوره پلاتو یا استپ وزنی دیرتر رخ دهد و در نتیجه کاهش وزن بیشتری را تجربه کنید. 
از دیگر مزایای رژیم فستینگ برای لاغری میتوان به بهبود سطح چربی های خون اشاره کرد. رژیم فستینگ با کاهش کلسترول بد (LDL) و تری گلیسیرید و در عین حال افزایش کلسترول خوب (HDL) میتواند سبب بهبود وضعیت چربی شود.
پس پاسخ این سوال که آیا رژیم فستینگ لاغر میکند؟ مثبت است میتوانید از این رژیم غذایی برای لاغری هم استفاده کنید.
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.