جایگزین های رژیم کتو در شیردهی

۳ بازديد

رژیم کم کربوهیدرات (لوکرب)

رژیم کم کربوهیدرات یکی از انواع رژیم های غذایی محبوب است که به رژیم کتوژنیک نزدیک تر است. در این رژیم میزان کربوهیدرات به حدود ۱۰۰ تا ۱۳۰ گرم در روز محدود میشود و در نتیجه محدودیت های کمتری نسبت به رژیم کتوژنیک دارد. رژیم لوکرب بسیاری از فواید رژیم کتو را برای شما به همراه خواهد داشت و در عین حال خطراتی مثل کتواسیدوز را بخاطر میزان کربوهیدرات بیشتر ایجاد نمیکند.


رژیم مدیترانه ای

رژیم مدیترانه ای بر اساس فرهنگ غذایی کشور های حوضه دریای مدیترانه شکل گرفته است. این رژیم سرشار از غلات کامل، چربی های سالم، ماهی، روغن زیتون، میوه ها و سبزیجات است و در عین حال مقدار گوشت قرمز، غذاهای فراوری شده، قند ها و نمک ها محدود میشود.
مطالعات نشان میدهند که استفاده از رژیم مدیترانه ای در دوران شیردهی سبب میشود که خطر بروز بیماری های التهابی و آسم در کودکان به شدت کاهش پیدا کند. علاوه بر این بخاطر محتوای چربی امگا ۳ بیشتر در این رژیم احتمالا باعث تاثیرات مثبت در مغز و بهبود عملکرد آن در بزرگسالی میگردد.


رژیم استاندارد

رژیم استاندارد هم جایگزین مناسبی برای رژیم کتوژنیکدر شیردهی است که در صورت دریافت کالری مناسب، به شما کمک میکند تا وزن اضافه شده در طول بارداری را به تدریج کم کنید و به آرامی به وزن قبل از بارداری برسید. این رژیم غذایی همه نیاز های بدن شما و نوزادتان را در نظر گرفته و هیچکدام از عوارض رژیم کتوژنیک را هم به همراه نخواهد داشت.


 
 

رژیم پالئو

اگر دوست دارید از یک رژیم غذایی خاص پیروی کنید میتوانید رژیم پالئو را هم انتخاب کنید. رژیم پالئو بر اساس مصرف غذاهای فراوری نشده و طبیعی است که در آن باید از مصرف غلات، شکر، حبوبات و لبنیات خودداری کنید. این رژیم بر اساس سبک غذایی اجداد ما در دوره انسان های اولیه است که هدف آن بازگشت به فرهنگ غذایی در آن دوره است.
رژیم پالئو نسبتا میزان کربوهیدرات کمی دارد اما به اندازه رژیم کتو یا رژیم کم کربوهیدرات محدود از کربوهیدرات نیست و شما میتوانید از مواد غذایی حاوی کربوهیدرات مثل میوه ها، سیب زمینی، عسل و... استفاده کنید.
حتما قبل از گرفتن رژیم پالئو با مشاور تغذیه صحبت کنید تا برنامه غذایی شما به گونه ای تنظیم شود که دچار کمبود دریافت ویتامین ها و املاح نشوید یا در صورت نیاز مکمل های لازم برای شما تجویز شود.

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.