غذاهای مضر برای سرطان سینه

۱۴ بازديد
برخی از مواد غذایی هم هستند که باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه میگردند و باید از رژیم غذایی شما حذف شوند. اولین ماده غذایی که باعث افزایش خطر سرطان سینه میشود مصرف زیاد گوشت قرمز است. گوشت قرمز بخصوص زمانی که در دمای بالا طبخ میشود، مثل کباب، میتواند ترکیبات سرطان زا ایجاد کند و در افراد مستعد سبب بروز ژن های سرطانی گردد. از این رو توصیه میکنیم که مصرف گوشت قرمز را به حداقل رسانده و از انواع گوشت های کبابی یا سرخ شده استفاده نکنید.
مصرف نوشیدنی های الکلی هم یکی دیگر از دلایل بروز سرطان سینه است. نوشیدنی های الکلی بخصوص در افرادی که سطح پایینی از اسید فولیک دارند باعث بیان ژن های سرطانی شده و علاوه بر اینکه میتواند سبب سرطان سینه شود، سایر اندام ها مثل کبد، پانکراس، کلیه، معده و... را هم درگیر میکند.
لبنیات پرچرب یکی دیگر از فاکتور های غذایی تاثیر گذار در بروز سرطان سینه است. مطالعات نشان میدهند که استفاده از لبنیات پرچرب با افزایش خطر این بیماری همراه بوده و زنانی که لبنیات پرچرب بیشتری مصرف میکردند نسبت به افرادی که از لبنیات کم چرب استفاده میکردند بیشتر به این بیماری مبتلا شده بوند. از این رو باید استفاده از لبنیات پرچرب را محدود کرده و بجای آن از لبنیات کم چرب یا بدون چربی استفاده کنید.
برخی دیگر از فیتواستروژن ها که در جنسینگ، جینکوبیلوبا، شیرین بیان، ریشه یام وحشی، کوهوش سیاه و DHEA وجود دارد میتواند سبب افزایش خطر سرطان سینه شوند. از این رو باید از مصرف آنها به صورت خوراکی یا مکمل غذایی جدا خودداری کنید.
قند های ساده مثل قند و شکر، آبنبات، کیک، شکلات، شیرینی، نوشابه، آبمیوه، شربت و... ترکیبات دیگری هستند که با بیماری های مختلفی از جمله سرطان سینه در ارتباط اند. قند های ساده از دو طریق میتوانند خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهند. در ابتدا اینکه مصرف زیاد این قند ها سبب افزایش وزن شده که فاکتور بسیار مهمی در ابتلا به سرطان سینه است، از طرفی استفاده از این قند ها با افزایش تجمع انسولین باعث تحریک گیرنده های انسولین یا افزایش IGF-۱ شده و احتمال ابتلا به سرطان سینه را افزایش میدهند.
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.